Słoneczna Barcelona, jedno z najbardziej charakterystycznych miast na świecie. Zainspirowani magnetyczną stolicą Katalonii tworzyli tu Salvador Dalí, Pablo Picasso, Joan Miró czy Antoni Gaudí. Barwna Barcelona rozbudza również wyobraźnię projektantów świata mody, zwłaszcza domu mody Balenciaga, który pełnymi garściami czerpał z kreatywnych zasobów miasta niemal od początku swojego istnienia. Wiecznie słoneczne wybrzeże Półwyspu Iberyjskiego to także kolebka mody okularowej oraz siedziba marki Gigi Studios, która przez lata budowała swoją renomę stając się jednym z czołowych producentów okularów klasy premium na świecie.
Gigi Studios to marka okularów, która większość inspiracji czerpie ze sztuki i zmieniających się trendów w modzie. Podąża za najnowszymi niuansami jednocześnie pozostając wierna wysokiej jakości materiałom i wykonaniu. Opracowany przez trzy pokolenia 100-etapowy proces produkcji opraw okularowych od lat wykorzystuje znane metody i łączy je z nowymi możliwościami technicznymi.
Patricia Ramo stojąca obecnie na czele biznesu postanowiła iść śladami swojego dziadka i nie zapominać o najważniejszych wartościach rodzinnej firmy dbając zarówno o proces projektowania jak i wytwarzania opraw. To właśnie utrzymywane przez lata na wysokim poziomie design i funkcjonalność stały się jednymi ze znaków rozpoznawczych marki.
Pierwsze projekty okularów Gigi Barcelona powstawały praktycznie w samym centrum Barcelony, w małym warsztacie rzemieślniczym należącym do Fulgencio Ramo. Początkowo produkcja okularów była w pełni lokalna i ręczna. Fulgencio samodzielnie projektował swoje oprawki, a następnie modelował i wykańczał. Produkcja okularów przeciwsłonecznych i korekcyjnych zapoczątkowana w 1962 roku została następnie kontynuowana przez potomka Fulgencio – Lluisa. Ciężka i systematyczna praca sprawiła, że oprawki okularowe Gigi Barcelona z biegiem lat stawały się coraz bardziej pożądanym dodatkiem w kobiecej garderobie, chroniąc oczy przed słońcem lub poprawiając jakość widzenia.
Lluis pełnił rolę dyrektora kreatywnego w Gigi Barcelona przez 35 lat, po czym przekazał pieczę nad marką córce. Patricia Ramo poważnie podeszła do swojego zadania, aktywnie uczestnicząc w rozwoju firmy już od 21. roku życia, dzięki czemu w momencie objęcia stanowiska CEO i dyrektora kreatywnego posiadała ugruntowaną wiedzę na temat produkcji okularów. To za jej sprawą Gigi Barcelona w 2019 roku przeszła rebranding i zyskała nową nazwę – Gigi Studios – co nadało marce międzynarodowego brzmienia i było kolejnym krokiem na drodze do globalnego sukcesu.
Podczas gdy znaczna część marek okularowych w drugiej połowie XX wieku wprowadzała na rynek oprawy z włókien węglowych i celulozowych, Fulgencio Ramo rozpoczął swoją niewielką produkcję skupiając się jedynie na niezawodnej stali. Z czasem oferta Gigi Studios została poszerzona o modele wykonane z lekkiego tytanu czy plastycznego acetatu, ale to właśnie stal wciąż jest uważana za najistotniejszy dla marki materiał.
Gigi Studios w trakcie swojego dynamicznego rozwoju nie zapomniała o wpływie produkcji na środowisko. Metalowe oprawki wykonywane są tutaj ze stali pochodzącej z recyklingu, która mimo ponownej obróbki nie traci swoich właściwości. Oprawy acetatowe natomiast powstają ze ścinków materiałów z poprzednich kolekcji, co umożliwia redukcję emisji dwutlenku węgla, a także przyczynia się do zmniejszenia zużycia wody i energii.
Połączenie sprzecznego podejścia do mody okularowej, w której równie istotnymi wartościami są tradycja i nowoczesność doprowadziły Gigi Studios do momentu, w którym marka jest jednym z bardziej liczących się graczy na rynku.
Wiedza i doświadczenie przekazywane z pokolenia na pokolenie zaowocowały powstaniem pięciu wiodących kolekcji unikalnych okularów Gigi Studios.
Na szczególną uwagę zasługuje kolekcja VANGUARD, która jako pierwsza przyniosła okularom Gigi Studios popularność w świecie mody. Flagowa linia łącząca w sobie najwyższej klasy ekspresję modowej kreatywności, nowoczesności i wyrafinowania skierowana do kobiet.
Oprócz VANGUARD portfolio Gigi Studios obejmuje typowo męską kolekcję MEN, ICONS z klasycznymi i ponadczasowymi rozwiązaniami czy LAB, w której znalazły się modele wykonane przy użyciu najnowocześniejszych technologii. W ostatnich latach marka budowała również najnowszą kolekcję okularów pod nazwą TEENS skierowaną do nastolatków i dorosłych o drobnych rysach twarzy.