Kuboraum to stosunkowo młoda marka, która podbój świata mody rozpoczęła niespełna 13 lat temu. Jak możemy przeczytać na oficjalnej stronie Kuboraum: “nasze maski są wymarzone w Berlinie i wykonane ręcznie we Włoszech”. Projekt etyczny, który był punktem wyjścia dla powstania wszystkich okularów Kuboraum dojrzewał początkowo w budynku dawnego urzędu pocztowego na granicy wschodniego i zachodniego Berlina. Pomieszczenia oryginalnie zaadaptowane jako galeria szybko stały się idealnym gruntem dla wykraczającego poza granice konwencjonalnego myślenia konceptu “masek”.
Kuboraum – okulary wykraczające poza ramy mody
Artyści stojący za marką Kuboraum spotkali się po raz pierwszy w Berlinie w 2009 roku podczas wystawy wspólnego przyjaciela. Znajomość już w 2011 roku zaowocowała kolekcją pierwszych 5 modeli, które swoją estetyką wyraźnie stawały w opozycji do dominującej w tamtym okresie mody.
Wiodące trendy lat 60., 70., 80. i 90. zamknięte w oprawach okularowych Kuboraum mogą w istocie na pierwszy rzut oka przytłaczać i wydawać się przesadzone. Bezkompromisowe połączenie stylu i funkcjonalności, eksperymentalne podejście do form i struktur, a także przyciągające spojrzenia nieregularne lub geometryczne oprawy z biżuteryjnymi zdobieniami. Kuboraum to zdecydowane element garderoby, który wyróżnia z tłumu każdą noszącą go jednostkę.
Maski podkreślające osobowość i budujące tożsamość
Na szczególną uwagę zasługuje filozofia stojąca od samego początku za wszystkimi okularami Kuboraum.
W słowniku marki oprawki okularowe to swojego rodzaju maski, które można interpretować jako synonim prywatnej strefy komfortu. Koncepcja tożsamości stanowi ważny temat poddawany refleksji w świecie Kuboraum.
Livio Graziottin i Sergio Eusebi przedstawiają swój projekt jako nowy punkt odniesienia dla interpretacji przedmiotu użytkowego jakim są okulary poprzez traktowanie go nie jedynie jako źródło poprawnego widzenia, ale również przedmiotu mającego swoją nadaną wartość, którą oddają poniekąd swoim użytkownikom. Jak sami mówią o swoich projektach “nasze maski są synonimem nowego wymiaru – alternatywnej rzeczywistości, której każdy klient może nadać swój kształt”.
Oczy stanowią moc, a punktem odniesienia są ludzie
Jednym z założeń masek podkreślających osobowość jest zmniejszanie lęku występującego u jednostek, a który wiąże się z wymijającymi się pojęciami prezentacji oraz autoprezentacji – w idealnym modelu równoznacznymi. Kuboraum są maskami, które według swoich założeń pozwalają rozwinąć indywidualność w świecie globalnej masyfikacji.
Za maskami Kuboraum kryje się przesłanie, które skłania do porzucenia konwenansów i schronienia się w komfortowej strefie pod nią. Posiadacze masek Kuboraum powinni czuć się bezpiecznie zmotywowani do odkrywania swoich charakterów w pewnej przestrzeni stworzonej za pomocą oprawy i dwóch spersonalizowanych soczewek.
Okazję, aby nosić Kuboraum miało już wielu celebrytów świata sportu, muzyki i telewizji takich jak Lebron James, Rihanna, sir Elton John, Lady Gaga, Marina Abramovic, Oprah Winfrey czy Lil Nas X.
Wizja noszenia Kuboraum. Złożona podróż
w poszukiwaniu tożsamości
W dziełach pary projektantów doszukiwać można się stylu inspirowanego berlińską sceną muzyczną. “Wymarzona w Berlinie” koncepcja masek to wyróżniający projekt element całego przedsięwzięcia. Okulary Kuboraum to jednak nie wszystko co marka ma do zaoferowania swoim odbiorcom. We współpracy z artystami eksperymentalnej oraz elektronicznej muzyki współczesnej wypuszczona została ścieżka dźwiękowa, która umożliwia bardziej zintensyfikowaną podróż w głąb siebie i immersję w świat masek Kuboraum.