W rodzinie siła. Historia luksusowych
okularów Moscot

Rodzina to jedna z najcenniejszych wartości w życiu. Dla rodziny Moscot jest ona czymś więcej niż tylko więzami krwi – to fundament, na którym zbudowano międzynarodowy sukces jednej z najbardziej pożądanych marek okularowych na świecie. To, co zaczęło się jako skromny rodzinny biznes w sercu Nowego Jorku, z czasem przekształciło się w globalną markę cenioną za niepowtarzalny styl, wyjątkową jakość wykonania oraz dbałość o każdy detal. Od pięciu pokoleń Moscot dba o to, aby ich okulary spełniały najwyższe standardy estetyczne, jednocześnie zapewniając komfort i trwałość, które doceniają klienci na całym świecie. Historia marki Moscot to opowieść o tradycji, innowacji i pasji przekazywanej z pokolenia na pokolenie.

Orchard Street. Tam, gdzie wszystko się zaczęło

Aby zrozumieć historię marki Moscot, musimy cofnąć się do 1899 roku, kiedy to Hyman Moscot przybył z Europy Wschodniej do Ameryki Północnej. Na początku jego imperium nie zajmowało więcej miejsca niż średniej wielkości wózek transportowy.

Hyman, z wykształcenia optyk, z biegiem lat zgromadził w Nowym Jorku pokaźną grupę lojalnych klientów, co pozwoliło mu otworzyć pierwszy sklep Moscot przy Rivington Street 94 w dzielnicy Lower East Side. Legendarny sklep przez dekadę przynosił rodzinie znaczne zyski, które umożliwiły synowi Hymana, Solowi dalszy rozwój rodzinnego biznesu.

Okulary Moscot na przestrzeni lat

Sol Moscot pomagał ojcu w prowadzeniu sklepu od 15. roku życia. Gdy przejął stery firmy, sklep z Rivington Street 94 został przeniesiony na Orchard Street 118. Wybór nowej lokalizacji nie był przypadkowy. To właśnie tutaj na początku XIX Hyman sprzedawał swoje pierwsze oprawki. W taki sposób róg Orchard i Delancey Street stał się domem dla marki Moscot na kolejne 80 lat.

W 1951 roku kolejne pokolenie Moscotów – Joel, syn Sola – zaczęło angażować się w rodzinny biznes. Dzięki swojej charyzmie, profesjonalizmowi i oddaniu, Joel szybko zyskał uznanie i szacunek wśród klientów. Poza zajmowaniem się bieżącymi sprawami związanymi z prowadzeniem sklepu, swoją rozległą wiedzę i umiejętności przekazał kolejnemu, 4. już pokoleniu Moscotów.

Misja rodziny Moscot

W latach 70. sklep Moscot przy Orchard Street 118 przeszedł znaczącą transformację. Powiększenie przestrzeni o dodatkowy parter pozwoliło przekształcić go ze zwykłego sklepu z okularami w centrum rozwijającej się popkultury. Za sprawą najstarszego syna Joela, Harveya, w nowo zaaranżowanej przestrzeni zaczęto organizować serię koncertów, która do dziś funkcjonuje pod nazwą Moscot Music Events.

Harvey Moscot poświęcił całe swoje zawodowe życie rodzinnemu biznesowi. Po ukończeniu studiów medycznych objął stanowisko szefa działu optycznego, które piastował od 1986 roku przez kolejne 30 lat. W końcu skupił się wyłącznie na roli głównego CEO marki. W 1992 roku do rodzinnego biznesu dołączył młodszy brat Harveya, Kenny, który wsparł firmę swoją wiedzą optyczną.
Oprócz prowadzenia rodzinnej firmy produkującej luksusowe okulary, Harvey założył fundację charytatywną Mobileyes, której misją jest zapewnienie opieki okulistycznej najbiedniejszym mieszkańcom Nowego Jorku.

W piątym pokoleniu do Harveya dołączył jego syn Zack. Jako wykształcony projektant wnętrz, wprowadził do firmy powiew świeżości. Obecnie Zack w roli szefa działu projektowego nadzoruje tworzenie kolejnych kolekcji Moscot.

Produkcja okularów przeciwsłonecznych
i okularów korekcyjnych Moscot

Okulary Moscot to połączenie nowojorskiego designu i mistrzowskiego rzemiosła kultywowanego od pięciu pokoleń. Proces tworzenia jednej oprawki Moscot to skomplikowane przedsięwzięcie, które obejmuje ponad 130 etapów. Produkcja odbywa się w rodzinnej fabryce w Chinach, która od prawie 50 lat specjalizuje się w realizacji amerykańskich projektów. Soczewki do okularów korekcyjnych są z kolei starannie wytwarzane w laboratorium w Nowym Jorku.

 

 

Marka z niespotykaną troską dba o wygodę noszenia swoich oprawek. W ofercie Moscot znajduje się kilka wersji tego samego modelu okularów. W zależności od rozstawienia oczu, klient może wybierać pomiędzy 4 modyfikacjami okularów w wersji wąskiej, standardowej, szerokiej i bardzo szerokiej

Oprawki Moscot dziś

Moscot to marka rodzinna, która od pięciu pokoleń, od 1915 roku oferuje swoim odbiorcom najwyższej jakości oprawki okularowe. Marka nierozerwalnie złączona ze sklepem przy Orchard Street 108 na Manhattanie podbija ulice na całym świecie. Moscot z uwielbieniem nosiły takie gwiazdy jak Andy Warhol, Johnny Depp, Tim Burton, Ryan Gosling, Lebron James, Helena Bonham Carter czy Mila Kunis.