Minimalizm to podejście, które kładzie nacisk na prostotę, czystość formy i funkcjonalność. W modzie minimalizm wyraża się poprzez oszczędność detali, stonowane kolory i eleganckie, lecz nieprzesadzone kształty. Jest to styl, który odrzuca zbędne ozdobniki i skupia się na esencji projektu. Firma TAVAT wokół minimalizmu zbudowała całą filozofię, która, jak się okazuje, potrafiła zebrać całkiem spore grono zwolenników na całym świecie. W dążeniu do jakości nie ma drogi na skróty, a jakość proponowana przez oprawki TAVAT dowodzi, że marka nigdy tego skrótu nawet nie rozważała.
Narodziny marki TAVAT
TAVAT to producent luksusowych okularów przeciwsłonecznych i korekcyjnych, który na rynku pojawił się po raz pierwszy za sprawą Jeremiego Baines’a w 2010 roku. Oprawki TAVAT stały się w tamtym momencie jedną z alternatyw na jaką decydowali się zwolennicy prostych a zarazem skutecznych rozwiązań projektowych.
Główna siedziba TAVAT znajduje się w słonecznej Pasadenie w Kalifornii. Amerykańskie standardy wytwarzania oprawek nie odpowiadały jednak wizji Jeremiego, który szukał bezsprzecznych mistrzów w swoim fachu gotowych sprostać jego wygórowanym oczekiwaniom. W poszukiwaniu najlepszego miejsca do realizacji swoich projektów, Jeremy powierzył produkcję oprawek TAVAT rzemieślnikom z północnego regionu Włoch.
Po pierwszych sukcesach firmy Jeremy szybko przekazał stery w ręce swojej córki, Roberty. To ona do dziś nadzoruje codzienne obowiązki w firmie, jednocześnie dbając o proces projektowania i wytwarzania okularów TAVAT.
W dążeniu do jakości nie ma drogi na skróty
Za jakość oprawek TAVAT odpowiedzialni są włoscy rzemieślnicy z prowincji Belluno (Dolomity). Wedle różnych przekazów to właśnie tam w XIII wieku zaczęto trudnić się produkcją opraw do okularów. Dolomity powszechnie uznaje się zatem za kolebkę przemysłu optycznego. Lokalni mistrzowie, wychwalani za swoje zaangażowanie i umiejętności, które przejmowali z pokolenia na pokolenie, stali się wręcz idealnymi twórcami okularów TAVAT, doskonale odpowiadającymi na wysokie standardy marki.
Minimalistyczne okulary TAVAT zyskały popularność głównie dzięki kolekcji o nazwie SoupCan. Inspiracją do ich powstania była podróż projektanta marki, Norma. Podczas wizyty u przyjaciela w Arizonie, Norm zauważył na ścianie hangaru stary plakat z lat 30., reklamujący grupę pilotów, którzy w weekendy organizowali pokazy lotnicze pod nazwą „The Flying Burritos”. Widząc ich prymitywne gogle, Norm wyobraził sobie, że zostały one wykonane z puszek po zupie. Swoje spostrzeżenie zręcznie przekuł w projekt okularów wyróżniających się mocno zaokrąglonym kształtem i pogrubionymi ramkami. Po sukcesie okularów przeciwsłonecznych z linii SoupCan, marka wypuściła również okulary korekcyjne w tej samej oprawie, które do dziś są dostępne w autoryzowanych salonach optycznych na całym świecie.
TAVAT. Okulary dla wizjonerów
TAVAT powstał z myślą o osobach, które cenią oryginalność i poszukują czegoś więcej niż przeciętność. Marka, opierając się na filozofii Designed for Life’s Creators, skierowana jest do tych, którzy nie boją się wyróżniać i tworzyć swojego własnego stylu. Dzięki ponad 100-etapowemu procesowi ręcznej produkcji, trwającemu nawet do 9 miesięcy, każda para oprawek TAVAT staje się prawdziwym dziełem sztuki, które potrafi przetrwać próbę czasu i pozostać modne na lata.