Theo Eyewear. Humor, kolor i miłość

Historia mody na przestrzeni lat niejednokrotnie potrafiła zadziwić nawet swoich największych znawców. W drugiej połowie lat 80. w Belgii niemałe zamieszanie wśród projektantów wzbudziła grupa nazywana potocznie Antwerpską Szóstką. Po niekwestionowanym sukcesie prowokacyjnych studentów z Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych, rewolucja zawitała również do świata okularów.
Za sprawą marki Theo Eyewear ulice Belgii zaczęły zapełniać się kolorowymi okularami przeciwsłonecznymi i wyrazistymi oprawkami do okularów korekcyjnych. Wychodząc naprzeciw sztampowej modzie znad Loary, Theo od ponad 30 lat zdobywa serca odbiorców, dumnie eksponując swoje wartości w prostym, lecz emocjonalnym przekazie “Theo loves you”. 

 

Antwerpska Szóstka

Antwerpia, drugie co do wielkości miasto Belgii, odgrywa od epoki renesansu istotną rolę w rozwoju gospodarczym i kulturowym kraju. Pod koniec lat 80. XX wieku, miasto, dotąd kojarzone głównie z diamentami, stało się stolicą buntowniczej mody, która koncentrowała się na wyrażeniu potrzeb duszy, a nie tylko ciała.

Za tą prawdziwie przełomową zmianę w modzie odpowiedzialna była grupa studentów ochrzczona później Antwerpską Szóstką, która w 1986 roku bardzo obiecująco zadebiutowała na londyńskich targach British Designer Show wzbudzając liczne emocje nie tylko na wyspach, ale i w rodzinnej Belgii. Swoimi odważnymi projektami odłączyli się od zasad dyktowanych przez Paryż i rozpoczęli nowy rozdział w historii miasta, które z dnia na dzień obudziło się do życia pełne nowych pomysłów.

Theo Eyewear – oprawki, które przyciągają spojrzenia

Historia marki Theo sięga 1987 roku, kiedy to dwóch belgijskich optyków, znudzonych konwencjonalnym podejściem do mody okularowej, postanowiło wyłamać się ze schematów i wprowadzić do swojej oferty barwny powiew świeżości. Ich celem było projektowanie okularów zapadających w pamięć i wyróżniających się na tle stonowanych modeli dostępnych na rynku.

Podobnie jak w przypadku luksusowej Dity, za sukcesem marki Theo stoi para bliskich przyjaciół. Patrick Hoet i Wim Somers w chwili zakładania swojej marki posiadali już bogate doświadczenie w optyce. Od lat z powodzeniem prowadzili własne salony optyczne, w których sprzedawali oprawki okularowe znanych i cenionych producentów. Zainspirowani burzliwymi losami belgijskiej mody odzieżowej postanowili na własnych zasadach zapoczątkować zmiany również w estetyce okularowej.

Powiew świeżości wśród wyświechtanych schematów

Marka Theo Eyewear rosła w przekonaniu, że sukces nie polega na podążaniu za trendami, lecz na odnalezieniu pasji we własnej tożsamości. Eksperymentalna awangarda Theo wyciągnęła belgijskie społeczeństwo z apatycznej mody okularowej. Założyciele marki od początku jej istnienia regularnie zapraszali cenionych projektantów, takich jak James Van Vossel, Tim Van Steenbergen i Christoph Broich, aby wspólnie rzucać nowe światło na znane kroje i motywy.

Z wyzwaniami rzucanymi przez Theo szczególnie dobrze poradził sobie Christoph Broich zostając w 2004 roku ojcem przełomowej kolekcji łączącej świat mody odzieżowej i okularowej. Linia okularów przeciwsłonecznych z agrafką wkomponowaną w oprawę stała się hitem, który niedługo po premierze docenili między innymi twórcy Seksu w Wielkim Mieście, zakładając Samanthcie Jones okulary ze wspomnianej kolekcji.

Krok po kroku kolorowa rewolta zaczęła rozprzestrzeniać się po całym świecie, by po ponad 30 latach od utworzenia marki, oprawki Theo Eyewear można było kupić w ponad tysiącu sklepach w 50 krajach na całym świecie.

Theo Loves You – przekaz w okularach przeciwsłoneczne i korekcyjne

Theo Eyewear opisuje siebie jako producent “okularów dla ludzi”. To podejście można interpretować jako stawianie jednostki ponad ogół. Każdy klient marki traktowany jest bardzo indywidualnie, a jego potrzeby są rozpatrywane z empatią i wrażliwością. Projekty Theo lubią być jednocześnie nieprzewidywalną formą ekspresji i zabawy. Taka filozofia znalazła uznanie wśród licznych gwiazd i celebrytów, którzy docenili Theo Eyewear za wyraziste i bezkompromisowe projekty. Wśród najwierniejszych fanów marki odnaleźć można takie nazwiska jak Elton John, Jennifer Lopez, Nicole Kidman, George Michael czy Cameron Diaz.