Już dawno temu okulary przestały pełnić wyłącznie funkcję ochronną i korygującą wzrok, a zyskały całkiem nową rolę jako element wyrażania swojej indywidualności i uzewnętrzniania się. To co kiedyś było raczej praktycznym wyborem, dzisiaj stało się polem do popisu dla kreatywności projektantów. W świecie mody okularowej, marka J.F. REY to prekursor innowacji i odważnego wzornictwa. Designerskie podejście do kształtów i detali sprawia, że każda para okularów jest nie tylko funkcjonalna, ale także stanowi unikalne dzieło sztuki.
Historia
Jean-François Rey to jeden z czołowych francuskich projektantów okularów. Swój warsztat zaczął rozwijać w wieku zaledwie 16 lat w firmie prowadzonej przez swojego dziadka i ojca. Jean często podkreśla, że wiedzę optyczną zawdzięcza swojemu pochodzeniu. Górski rejon Jura biegnący wzdłuż granicy francusko-szwajcarskiej, w którym się wychowywał, od lat słynie z długiej tradycji rzemiosła okularowego i wysokiej jakości prac.
Zanim Jean dorobił się swojej własnej marki okularowej współpracował z projektantami mody prêt-à-porter, takimi jak Marithé Francois Girbaud, Issey Miyake czy Agnès B.
Gdy jego warsztat artystyczny był już na bardzo wysokim poziomie w 1995 roku w Marsylii otworzył J.F. REY Eyewear. W późniejszych latach swoją pasję do stylowych opraw Jean zaczął dzielić z żoną – Joëlle, która do dziś wspiera jego ambitne plany rozwoju firmy i realizuje własne pomysły w ramach rodzinnego biznesu.
W rytmie kolorów
Do wykonania okularów J.F. REY wykorzystywane są zarówno komponenty acetatowe i metalowe jak i mniej popularne materiały takie jak włókno węglowe czy drewno. Innowacyjne zastosowanie materiałów i technik produkcyjnych to jeden z wyróżników marki, jednak to awangardowe łączenie kolorów stało się jej wizytówką rozpoznawalną na całym świecie.
Wymagające zadanie tworzenia palet dla kolekcji okularów J.F. REY Eyewear przypadło w udziale żonie Jean’a – Joëlle, która w firmie pełni rolę dyrektora kreatywnego. Dążąc do wywołania emocji w odbiorcy Joëlle eksploruje granice koloru i designu. Jak sama mówi inspiracji szuka wszędzie wokół siebie: podczas podróży, w obrazach, tkaninach odzieżowych czy kulturze. Wierzy, że posiadanie stałych źródeł inspiracji i równoczesne poszukiwanie nowych sprawia, że czuje, że żyje i jest wystarczająco natchniona do dalszej pracy twórczej.
Klasyka w odmiennym wydaniu
Kolekcje okularów J. F. REY opowiadają historie eklektycznych i nietuzinkowych stylów, odzwierciedlają unikalną wizję perfekcji i pasję do doskonałości. J. F. REY Eyewear jako jedna z nielicznych luksusowych marek okularowych, z powodzeniem balansuje między różnymi materiałami wykorzystywanymi w produkcji oprawek, tworząc niezwykle zróżnicowane i innowacyjne kolekcje.
Acetat: Kolor i Wyrazistość
Acetat stał się motywem przewodnim dla jednej z najbarwniejszych kolekcji J. F. REY. Dzięki swojej trwałości i wszechstronności pozwolił na stworzenie projektów oferujących śmiałe połączenia kolorystyczne. W kolekcji zastosowano nowoczesne rozwiązania, takie jak bezśrubowe zawiasy stabilizujące zakładanie i ściąganie okularów.
Metal: Precyzja i Elegancja
Metal to bardzo ważny surowiec w warsztacie J. F. REY. Obecny w wielu formach zapewniał estetyczne i funkcjonalne wykończenie dla okularów. Praca z metalem od zawsze stanowiła wyzwanie dla rzemieślników, którzy musieli posługiwać się narzędziami i materiałem z wręcz doskonałą precyzją. Niedościgniony warsztat wykonania okularów J. F. REY został doceniony w 2024 roku prestiżową nagrodą iF DESIGN AWARD za męski model JF3056 o metalowym korpusie z wstawkami z włókna węglowego.
Włókno Węglowe: Innowacja i Wytrzymałość
Jean-François Rey we włóknie węglowym właśnie dostrzegł istotny potencjał. 40% lżejszy od tytanu i dwukrotnie trwalszy od stali materiał zainicjował powstanie jednego z najbardziej innowacyjnych rozwiązań produkcyjnych. Ramki z włókna węglowego w nowatorski sposób połączono z drewnem oraz acetatem otrzymując zupełnie nowy wyraz artystycznej wizji i technicznej doskonałości.
Eksperymentalne połączenie
Według J. F. REY każda kolekcja jest okazją do testowania granic możliwości technologicznych i metod łączenia ze sobą różnych materiałów. Dzięki ambitnemu podejściu, na przestrzeni lat pod szyldem J. F. REY powstawały kolekcje wykonanej metodą druku 3D z nylonu, z komponentów z włókna węglowego czy drewna.
Jak mówi sam Jean “Połączenie różnych materiałów pozwala bawić się teksturami, kolorami i wzorami na całkiem nowym poziomie. Przełomowe podejście do projektowania zapewnia lekkość, wytrzymałość i komfort noszenia.”
Słynny francuski szyk, który można dostrzec w każdej kolekcji okularów J.F REY nie jest wynikiem przypadku. Za sukces marki odpowiada wiedza przekazywana od trzech pokoleń w rodzinie Jean’a oraz odpowiednio dobrany zespół.
Francuskie studio kreatywne J.F. REY Eyewear składa się obecnie z 5 doświadczonych projektantów. Wrażliwość artystyczna, odmienne doświadczenie zawodowe i różnice w spojrzeniu na ostateczny produkt są w tym przypadku niesamowicie pożądane i pozwalają na utrzymanie wysokiego poziomu prac.
Marka od lat stara się kreować trendy, aby pozostać zaskakującą co w oparciu o wykorzystanie innowacyjnych materiałów, precyzyjny proces produkcji i zamiłowanie do perfekcji zapewnia sobie nieustanny rozwój i sukces na rynku.